Wild Gunman
Wild Gunman
Kehittäjä: Nintendo
Julkaisuvuosi: JAP 1984, USA 1985, EU 1988
Game A:ssa vastassa on yksi asemies kerrallaan. Ruudulla näkyy aina asemiehen vetoaika. Kun vastustaja huutaa fire, pitää vetää ja ampua nopeammin kuin ruudulla oleva aika. TMR:llä läpäisykriteeri oli voittaa pelin nopein vastus, jolla vetoaika on 0.40 sekuntia. Tämä oli helppoa. Vedin vielä ihan silleen seisaaltaan pitäen Zapperia ampumiskäskyyn saakka suunnilleen siellä, jossa ajattelisin revolverikotelon olevan vyölläni. Ei tuottanut suuria vaikeuksia, koska tässä moodissa koko ruutu on hitbox. Riittää siis, että ase vaan laukaisuhetkellä osoittaa ruutua, niin sitten osuu. Pisteitä ehti kertyä ennen lopettamista 196 300.
Game B:ssä asemiehiä on kerralla kaksi. Joko molemmat antavat ampumiskäskyn tai vain toinen. Sitä joka ei huuda ei toki saa ampua. Tässä läpäisykriteerinä oli miljoona pistettä, jolloin pistelaskuri kierähtää ympäri. Tässähän avainjuttuna on keskittyä aina ampumaan ensin se nopeampi vetäjä. Tämä osoittautui sen verran pitkäksi hommaksi, että en jaksanut seisaalta koko hommaa vetää, vaan siirryin sohvalle istumaan asekäsi sylissä vetokäskyyn saakka. Wavejen välissä saattoi näin ottaa vähän huikkaa kaljapurkistakin. Tässäkään ei ole niin nuukaa osumisen kanssa, vaan taitaa olla ruutu vaan puoliksi kahta hitboxia. Nopein vetoaika tolleen sylistä oli 0.28 nintendosekuntia. Jumituin sitten sohvalle ja vedinkin pistelaskurin kahdesti ympäri ja wave-laskurinkin yli ja vähän päälle. Wave 90 kohdalla aloin jo tähdätä 0.40 ukkoja valmiiksi, kun halusin niin kovasti nähdä, tapahtuuko mitään mittarin ympäri mennessä. Ei tapahtunut. Mittari meni alkuun ja vetoajat oli taas hetken 2.00 luokkaa. Wave 90 kohdalla peli jotain glitchaili silleen, että ukot vaihtui lennosta ja molempien ampumisen jälkeen toinen ukko käveli taivaalla ulos ruudusta. Pisteitä tuli siis joku 2 250 000.
Game C Gang onkin erilainen. Siinä unohdetaan kaksintaistelut vetämisineen ja keskitytään teurastamaan saluunan oviin ja ikkunoihin imlmestyviä roistoja. Tässä TMR:n kriteeri oli wave 20 läpäisy. Siitä eteenpäin peli ei enää vaikeudu ja pelaajaa nimitetään joka waven jälkeen mestariksi. Tämä oli näistä kyllä ehdottomasti vaikein, kun välillä tuntui olevan vaikeuksia saada osuttua vihuihin silloin, kun kahdesta ikkunasta tulee samaan aikaan vihollinen. Saluunassa ei onneksi ole ketään viattomia, joten ihan aina oven tai ikkunaluukkujen avautuessa tietää, että hänet tulee surmata. Taisi wave 23:een jäädä ja pisteitä kertyi 392 200.
Wild Gunman on yksinkertaisuudessaan hauskaa pelattavaa pieninä annoksina. Ehdottomasti kannattaa noissa game A:ssa ja B:ssä yrittää jotenkin simuloida sitä asee vetoa, koska muuten on naurettavan helppoa. Tämäkin on aika armollinen peli, mutta ei sentään ihan Hogan's Alley. Tässä kolme mokaa tuo game overin.
4/5
Kommentit
Lähetä kommentti