3-in-1 Supergun

 3-in1 Supergun (3/3 peliä)


TXC:n lisensoimaton kolmen valopyssypelin piracart famikloonille nimeltä TXC Micro Genius. Wikipedia tiesi kertoa tämän olleen varsin yleinen famiklooni sellaisissa maissa, joissa Nintendoa ei kovin hyvin ollut saatavilla. Tämä käynnistyi AV Familla kyllä, mutta jonkun takia pyssyn laukaukset ei vaan menussa rekisteröineet. PAL-koneella pelatessa liipasimen vedon aiheuttama välkähdys oli äärimmäisen lyhyt, jonka aikana ei paljaalla silmällä kyennyt valkoisia hitboxejakaan näkemään. Tiedä sitten, että oliko 60hz tässä jo liian nopea välkähdys Zapperille.


Kolme peliä: Clowr, Snake Charmer ja Shooter

Clowr


Pelle jonglööraa pulloilla. Pullot pitää ampua ilmassa, mutta punaisten pullojen ampumisesta saa miinuspisteitä. Pullojen väri vaihtuu välillä lennostakin ja joskus saa miinuspisteitä myös muista kuin punaisista pulloista. Aikaraja on aika tiukka vaaditun pullomäärän ampumiseen, koska vaadittu määrä kasvaa kierros kierrokselta valtavasti. Pari kertaa jouduin aloittamaan alusta. Yllättävän itensiivinen, mutta samalla varsin mälsä kokemus. Round 9 jälkeen palataan pelin vaukeusastevalikkoon.



Snake Charmer


Groteski menneiden aikojen eläinrääkkäyspeli. Käärmeenlumoaja soittaa pillillä unettavan sävelmän, joka saa käärmeet nousemaan ruukuista. Violetit käärmeet sanovat osuman saatuaan "O! No!" eikä käärmemittari vähene. Siniset käärmeet sen sijaan tulee surmata. Käärmeitä siis houkutellaan ruukuista esiin varta vasten ammuttavaksi. Joillain käärmeillä hitbox on mikroskooppisen pieni ja ampua saa useamman kerran ennen kuin osuu. Tässä on vsrsin tiukka aikaraja, joten kamalasti ei ole aikaa jäädä takeltelemaan per käärme. Peli ei kuitenkaan merkittävästi vaikeudu edetessään. Round 9 jälkeen palataan taas vaikeustasovalikkoon.




Shooter


Hogan's Alley, mutta paskempi. Kolme maalitaulua kääntyy samaan aikaan. Kahdessa on roisto ja yhdessä on siviili. Tässä roistoja on vain yhden näköistä versiota kahdella eri värityksellä ja kaksi erilaista siviiliä. Tässä ei siis mene puurot ja vellit niin helposti sekaisin kuin Hogan's Alleyssä. Tämä peli kuitenkin muutoin toimii paljon huonommin. Mitään aikarajaa tässä ei esitetä, mutta aika monesti toisen roiston kohdalla ei enää tapahdu ampumalla mitään ja vaikka taulut onkin kääntyneinä vielä pitkään tuon jälkeen, niin hudiksi lasketaan. Välillä taas ase laukeaa itsestään taulujen kääntyessä ja se on ikävää, jos tähtää silloin keskelle ruutua ja keskimmäinen taulu sattuukin olemaan siviili. Tässä tosin huteja sallitaan vissiin vielä enemmän kuin Hogan's Alleyssä, koska edes kymmenen hutia ei lopettanut tässä peliä. Ekalla yrittämällä läpi. Round 9 jälkeen palataan vaikeustasovalikkoon.



Melkoisen käppä kokemus. Noh, tulipa pelattua. Jotenkin näistä vanhan ajan bootlegeistä tulee hyvälle tuulelle, vaikka paskoja usein ovatkin. Nintendo voi imeä vaan peukkua, kun Taiwanin ja Hong Kongin poijjaat pyyhkii Nintendon laatusinetillä persettä!


1,5/5

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

(K-18) Panesian Power

Stargate

Ariel the Little Mermaid