Falling Tiles
Falling Tiles
Kehittäjä: Doug FrakerJulkaisuvuosi: 2020
Vuoden 2020 NESdev -kisaan tehty homebrew -Zapperointi.
Pelissä on hyvin yksinkertainen idea. Ruudulla on neljä rataa, joiden alareunassa on pienempi laatikko. Ratoja pitkin kulkee eri pituisia sinisiä laattoja, joita tulee ampua Zapperilla niiden ollessa menossa pienessä laatikossa. Jos liian aikaisin ampuu, ei tapahdu mitään. Jos taas laatta ehtii mennä kokonaan ruudusta pois, niin ruutuun tulee yksi rasti virheen merkiksi. Kolmesta virheestä tulee game over. Jokaisesta ammutusta laatasta saa yhden pisteen. Laattoja tulee aaltoina ja jokaisen aallon jälkeen ruutuun ilmestyy lentävä tähti. Tähden ampumisesta saa kaksi pistettä, mutta se ennen kaikkea poistaa yhden rastin ruudulta.
Pelissä on kolme vaikeustasoa, easy normal ja difficult. Alkuvalikosta saa valita myös eri musiikkeja pelin ajaksi. Kun saa tarpeeksi pisteitä, niin saa unlockattua vielä kaksi biisiä lisää. Vaikeustasojen välinen ero on vain se, että miten nopeaksi peli voi muuttua. Aluksi laatat menevät aika hitaasti, mutta vauhtia tulee vähitellen koko ajan lisää ja nopeimmillaan laatat viuhuu jo aika vauhdilla. Musiikki nopeutuu samalla tavalla. Katto nopeuteen tuntuu tulevan kuitenkin vastaan jossain 500 laatan kohdalla, tai siitä eteenpäin en ainakaan enää itse mitään huomannut. Ensimmäisen harjotitelukierroksen kokeilin easyllä, mutta hyppäsin siitä suoraan pelaamaan hardilla ja paukutin pisteiksi 1416. Pidempäänkin olisi voinut jatkaa, mutta alkoi jo vähän kyllästyttää, kun vauhti ei ollut enää aikoihin lisääntynyt ja noihin pisteisiin sai jo aika tovin ammuskella. Vauhti oli kuitenkin ilmeisesti liikaa vasemmalla kädellä ammuskeltavaksi.
Graafinen ilme nyt on todella simppeli, mutta toimiva. Musiikit on kovaa kamaa.
Tämä oli kiva yllätys! Tätä oli aika hauska pelata ja tämä toimi hyvin. Haastetta olisi saanut olla vähän enemmän, mutta olen kyllä tässä projektin aikana saanut aika paljon harjoitusta tähän Zapperilla ampumiseen. Jos nyt jotain kehitettävää pitäisi keksiä, niin vauhti olisi saanut ehkä nousta vielä hitusen enemmän ja toisaalta eri vaikeustasojen toteutuksessa olisi ehkä ollut mielekkäämpää, että pelkän vauhdin lisääntymisen sijaan olisi ollut vaikka eri määrä noita ratoja. Kiva projekti! En tiedä miten siinä 2020 NESDev -kisassa lopulta kävi. Ite annan pelille 4/5.
Kommentit
Lähetä kommentti